О Б Я В Л Е Н И Е

Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“, на основание чл. 10а, ал.2 от Закона за държавния служител (ЗДСЛ) , във връзка с чл.14, ал.1 и ал.2  от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС), във връзка със Заповед № З-58/02.08.2024г.  на председателя на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“

 

О Б Я В Я В А   К О Н К У Р С

 

За заемане на длъжността „главен счетоводител“ в дирекция „Административно-правно и финансово-стопанско обслужване” (АПФСО) при Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата” (ДАБДП)

 

  1. Минимални изисквания за заемане на длъжността, предвидени в нормативните актове:

           – образование: висше, минимална образователно-квалификационна степен – „магистър“;

  • професионален опит: 3 (три) години , съгласно КДА;
  • и/или минимален ранг за заемане на длъжността: III-ти младши ранг.

 

  1. Допълнителни изисквания за заемане на длъжността, носещи предимство на кандидатите:
  • Професионална област/направление: висше образование в областта на „Социални, стопански и правни науки“- Икономика;
  • Компютърна грамотност – много добро ниво в използването на Microsoft Office продукти /Word, Excel, Power point, електронна поща и Internet /, и предимство при умения за работа в SAP-специализиран софтуер, който се използва в дирекцията;
  • Опит в областта на бюджетното финансиране и финансово-счетоводната отчетност;
  • Владеене на чужд език е предимство;

 

  1. Специфични изисквания за заемане на длъжността, предвидени в специални нормативни актове: Кандидатите следва да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител.

 

  1. Начин на провеждане на конкурса:

–   Тест за установяване на познания от професионалната област за длъжността и администрацията;

–    Интервю.

 

  1. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
  • заявление по образец за участие в конкурс, съгласно Приложение № 3 към чл.17 ал. 2 от НПКПМДС;
  • Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС от кандидата за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно , не е подставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване  от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
  • копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността (ако дипломата на кандидата за придобито в РБ образование е вписана в регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и  издател на документа за признаване);
  • копия от официални документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит (копия от трудова книжка, служебна книжка, осигурителна книжка и/или официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина), както и други допълващи документи, удостоверяващи област, в която е придобит;
  • копие на документи, доказващ придобит ранг, при наличие на такъв;
  • копие на документ, доказващ компютърна грамотност, при наличие на такъв;
  • копие на документ, доказващ владеене на чужд език, при наличие на такъв;
  • копия от други документи по преценка на кандидата.

 

  1. Място и срок на подаване на документите: Документите следва да бъдат представени лично или чрез упълномощено лице в 10 дневен срок след датата на публикуване на обявата за конкурса, в сградата на ДАБДП, на адрес: гр. София, пл. „Света Неделя” № 16, ет. 5 всеки работен ден от 9:00 до 12.00 часа и от 13.00 до 17:00 часа.

Документите може, да се подават по електронен път на e-mail: agency@sars.gov.bg, като в този случай заявлението и декларацията, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.

Лице за контакт: Мария Муфтиева, тел: 024048692

 

  1. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на ДАБДП: https://www.sars.gov.bg/ в секция Конкурси и обяви.

 

  1. Описание на длъжността:
  • Организира, контролира и отговаря за цялостната финансово – счетоводната дейност на агенцията. Прави икономически анализи на стопанската дейност на агенцията и описва годишния финансово-счетоводен отчет;
  • Подпомага ръководството на агенцията при осъществяване на неговите правомощия във финансово-счетоводната и икономическа дейност;
  • Подписва заедно с председателя на ДАБДП или упълномощено от него лице всички документи от финансово-имуществен характер, от които произтичат права и задължения за агенцията;
  • Съболядва заедно с ръководството на агенцията за правилното и законосъобразно планиране и разходване на финансовите ресурси;
  • Осигурява финансово-счетоводното обслужване в ДАБДП, организира и осъществява счетоводната отчетност на касова и начислена основа на агенцията в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството, Закона за публичните финанси, Сметкоплана на бюджетните организации, Единната бюджетна класификация и приложимите за бюджетните организации счетоводни стандарти и указания;
  • Съставя и подписва месечни, тримесечни, годишни отчети за касовото изпълнение на бюджета, тримесечни и годишна оборотна ведомост и всички необходими справки и приложения към месечни, тримесечните и годишния финансов отчет. Съставя и подписва годишния финансов отчет на агенцията;
  • Подпомага и обосновава предложения за извършване на корекции по утвърдения бюджет на агенцията пред първостепенния разпоредител с бюджет;
  • Подпомага съставянето на проект на годишен бюджет и на бюджетна прогноза на ДАБДП и следи за своевременното изпълнение на бюджета на агенцията;
  • Извършва дейности по систематизирането и съхраняването на счетоводните документи съгласно Закона за счетоводството и разработва вътрешни документи и правила, свързани с финансово-счетоводната дейност на агенцията;
  • Организира съхраняването и ползването на счетоводния архив;
  • Участва в дейността по управлението на собствеността на агенцията и упражнява контрол по опазване на движимото и недвижимото имущество;
  • Организира провеждането на инвентаризации съгласно Закона за счетоводството, указания на Министерство на финансите и първостепенния разпоредител с бюджет;
  • Отговаря за достоверността на финансово-счетоводните документи;
  • Участва в изграждането на системите за финансово управление и контрол съгласно Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор;
  • Участва в подготовката на документи и провеждането на процедури по ЗОП;
  • Съгласува документацията на подготвените процедури по възлагане на обществени поръчки, свързани с дейността на агенцията;
  • Участва в работни групи и комисии по проблеми, отнасящи се до дейността на дирекция АПФСОа;
  • Участва в разработването, изпълнението и своевременното разходване на средства по международни програми и проекти;

 

  1. Минимален размер на основната заплата за длъжността: 933 лв. (съгласно приложение № 1 към чл.3, ал.2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация);

Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на одобрения кандидат, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител и чл. 8 и 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация (НЗСДА), за експертно ниво  2 от 933 лв. до 3200 лв.

 

  1. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл.59, ал.1 от Закона за резерва на въоръжените сили в Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура (чл.14, ал.4 от НПКПМДС).

 

    Образци на заявление за участие в конкурс и декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС могат да се изтеглят от интернет страницата на ДАДБП.